poutac 3
Small Normal Big
Kontaktujte nás:
+420 519 373 087

Domov seniorů Břeclav, příspěvková organizace

Na Pěšině 2842/13
690 03 Břeclav

Tel.: +420 519 373 087
E-mail: info@dsbreclav.cz

Spolufinancováno Jihomoravským krajem
a Městem Břeclav
Jihomoravsky Kraj

Břeclav

Poslání, zásady, cíle

Poslání

Našim posláním při zajišťování odlehčovací pobytové služby je poskytnutí pomoci a podpory seniorům a zdravotně postiženým občanům, kteří pro různé překážky již nemohou zůstat sami ve svém přirozeném domácím prostředí i za předpokladu zajištění pomoci terénní pečovatelské služby. Poskytovanou službou nabízíme rodinám zajištění potřebné péče o jejich příbuzné po nutnou dobu a možnost nezbytného odpočinku (dovolená, lázeňský pobyt, hospitalizace v nemocnici atd.)

Podpora a pomoc vychází z individuálních potřeb uživatele, respektuje a zachovává jejich důstojnost. Služba podporuje přirozené vztahy s rodinou a přáteli, je kvalitní, odborná, bezpečná a je poskytována v maximálním rozsahu tří měsíců.


Zásady

Naplňování základního poslání v domově pro seniory vychází z následujících principů:

Dodržování práv uživatelů (kodex “Práva uživatelů služeb”) a zachování lidské důstojnosti

  • Jednáme s klienty tak, aby jejich lidská důstojnost nebyla při poskytování sociální služby porušena nebo ohrožena.

Respektování volby uživatelů, dodržování lidských práv a svobod

  • právo na soukromí uživatele (nebýt rušen, vstupovat po zaklepání, nerušit soukromí při toaletě, lékařské prohlídce)
  • právo na vyjádření osobního, subjektivního názoru uživatele
  • právo na informovanost (personál zajistí uživateli dostupné informace, rozhodnutí však nechá na uživateli) a možnost vyjadřovat k věcem, které se jej týkají
  • princip svobodného výběru - aktivní zapojení uživatelů do plánování a hodnocení sociální služby. Každý uživatel si může zvolit rozsah poskytovaných služeb
  • Princip bezpečí - při výběru služeb, při pobytu či kontaktu se zaměstnanci se uživatelé cítí v bezpečí
  • Princip partnerství - každý z uživatelů je považován za rovnocenného partnera naší organizace, v rámci dialogu jsou upřesňovány potřeby uživatelů a jsou konfrontovány s možnostmi zařízení

Individualizace služby

  • základem plánování služby jsou individuální potřeby, přání a tužby uživatelů
  • základem působení na uživatele je individuální přístup a respektování jeho práv
  • uživatel má právo vybrat si z nabídky různých aktivit v oblasti zájmové, sportovní, rekreační a duchovní, které zlepšují jeho kondici a kvalitu života
  • pomoc a podpora při rozvoji či udržování samostatnosti osob
  • posilování či udržování sociálního začlenění osob – zařízení vytváří podmínky, aby uživatelé mohli udržovat přirozené vazby, kontakty a vztahy s okolím, přáteli, rodinou, blízkými osobami

Princip profesionality

  • Základem provádění služby a podpory je sdílení společných hodnot a cílů všech pracovníků a jejich týmová spolupráce (flexibilita služby, pružné přizpůsobení potřebám uživatelů, nikoliv uživatelé potřebám pracovníků)
  • základem kvality prováděné služby a podpory je, že zaměstnanci využívají svých odborných znalostí a dovedností, které si neustále prohlubují při soustavném vzdělávání, spolupráce s odbornými pracovišti, institucemi a jinými zařízeními sociálních služeb
    sociální služby jsou poskytovány v zájmu osob a v náležité kvalitě - služby jsou poskytovány za účelem pomoci a podpory uživatelů.
  • Potřeby, možnosti a schopnosti uživatelů jsou prioritní při tvorbě a dosahování jejich osobních cílů.
  • Uživatel má právo nabídku služeb odmítnout nebo ukončit a znovu začít užívat služby, aniž by pocítil změnu na jejich kvalitě.

Cíle

kritéria: prevence zhoršení zdravotního stavu

  • fyzická aktivita
  • denní chůze
  • denní procvičování kloubů
  • cvičení zaměřené na udržení stability
  • zachování běžných denních úkonů (oblékání, toaleta, denní hygiena)

kritéria: podpora psychické aktivity čtení knih, časopisů, poslech hudby, malování

  • návštěvy kulturních akcí
  • aktivní sledování veřejného dění
  • vytvoření dobré atmosféry a pohody na oddělení

kritéria: minimalizace problémového chování přístup zaměstnanců ke klientům

  • úprava pokojů a chodeb
  • zajistit bezpečné prostředí pro uživatele

kritéria: bezbariérové prostředí

  • poskytnout podporu pro zvýšení orientace ve vlastních právech a povinnostech v dané situaci - základní sociální poradenství
  • přiblížit způsob života našich klientů ponejvíce k životnímu standardu věkově srovnatelné populace žijící mimo zařízení

kritéria: strukturovaný denní život (nácvik a upevňování běžných denních činností člověka)

  • umožnit sociální kontakty, možnost navazovat vztahy s druhými lidmi, zprostředkování kontaktu se společenským prostředím, s rodinou, s přáteli